home.slogan.alt
Eğitim Hizmetlerimiz > Sınıf İçi Eğitimler > Eğitimler > BT Denetimi > ITIL® Versiyon 3 ile Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi Uygulamaları

ITIL® Versiyon 3 ile Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi Uygulamaları

(Eğitim Süresi 3 gün, Kod: IT05)

Deloitte Academy Bilgi Teknolojileri eğitim konularına bir yenisini daha ekliyor.

BT hizmetlerinin kurumlarda günden güne artan önemi nedeniyle oluşturulmuş bir prensipler bütünü olan ITIL (Information Technology Infrastructure Library) ile ilgili iki aşamadan oluşan bir eğitim programı düzenliyoruz.

  1. ITIL® v3 Temeleri Eğitimi 
  2. ITIL® Versiyon 3 ile Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi Uygulamaları

Eğitimin birinci aşamasında ITIL V3 ile ilgili temel kavramlar ve prensipler tanımlanacak, ikinci aşamada ise BT hizmet yönetimi dönüşümü, ITIL ile diğer BT çerçeve ve standartları arasındaki ilişkiler ve BT hizmet masası fonksiyonu detaylı olarak irdelenecek ve örnek uygulamalar yapılacaktır.

Eğitimlerimizin kurumların BT Yöneticileri, BT Denetçileri, Sistem Yöneticileri, ITIL ve ISO 20000 Standartlarını kurma ve uygulama ile görevli yetkili ve çalışanlara faydalı olacağını düşünüyoruz.

Eğitim/Katılımcı Hedefleri

  • BT hizmet yönetimi dönüşümü kavramının tanımlanması.
  • ITIL Versiyon 3 çerçevesi ile diğer BT çerçeve ve standartları arasındaki ilişkilerin irdelenmesi.
  • BT hizmet yönetimi dönüşümünde çalışanların ve yönetimin desteğini kazanmak için ipuçlarının açıklanması.
  • BT hizmet masası fonksiyonunun detaylı irdelenmesi.
  • BT hizmet kataloğu ve hizmet seviyesi yönetimi ile örnek uygulamalarla ilgili süreçlerin irdelenmesi.
  • ITIL sertifikasyonunun tanıtılması.

Eğitim Konuları

Bölüm 1: ITIL V3 ve COBIT

  • DS1 Define and manage service levels
  • DS3 Manage performance and capacity
  • DS6 Identify and allocate costs
  • DS8 Manage service desk and incidents
  • DS9 Manage the configuration
  • DS10 Manage problems
  • AI6 Manage changes
  • AI7 Install and accredit solutions and changes

Bölüm 2: ITIL V3 ve PMBOK

  • Service Strategy Generation
  • Service Portfolio Management
  • Financial Management
  • Continual Service Improvement

Bölüm 3: ITIL V3 ve CMMI

  • AI6 Manage changes
  • AI7 Install and accredit solutions and changes

Bölüm 4: ITIL V3 ve Six Sigma

  • Tools and techniques used during Six Sigma analysis
  • Working with ideas in define, measure, and analyze: Brainstorming, multivoting (in which participants rank or score results of some exercises), cause-effect diagram or fishbone analysis, flowchart, evaluation matrix, prioritizing
  • Working with data in measure, analyze, improve, and control: Flowcharts, timelines, data points, Pareto charts, pie charts, and five why analysis (looking at subfactors in major causes)

Bölüm 5: ITIL V3 ve ISO/IEC 27001

  • 8.2.1 Management responsibilities
  • 10.1.3 Segregation of duties
  • 10.1.4 Separation of development, test and operational facilities
  • 10.6.1 Network controls
  • ST 3.2.13 Assure the quality of the new or changed service
  • SO 5.13 Information security management and service operation
  • 6.1.5 Confidentiality agreements
  • 6.2.3 Addressing security in third-party agreements
  • 12.5.5 Outsourced software development
  • SS 6.5 Sourcing strategy
  • SD 3.5 Design activities
  • SD 3.6 Design aspects
  • SD 3.9 Service-oriented architecture
  • SD 3.11 Service design models
  • SD 5.3 Application management
  • SD 7 Technology considerations
  • ST 3.2.3 Adopt a common framework and standards
  • ST 4.1.4 Policies, principles and basic concepts
  • ST 4.1.5.1 Transition strategy

Bölüm 6: ITIL V3 ve ISO/IEC 20000

Bölüm 7: ITIL v3 Uygulamasına Nereden Başlanmalı?

Bölüm 8: Hizmet Portföy Yönetimi

Bölüm 9: Hizmet Kataloğu Yönetimi

Bölüm 10: Hizmet Seviyesi Yönetimi

Bölüm 11: ITIL Sertifikasyonu

Örnek Uygulamalar

  • Gereksinim Yönetimi
  • Hizmet Portföy Yönetimi
  • Hizmet Katalog Yönetimi
  • Hizmet Seviyesi Yönetimi
  • BT Hizmet Sürekliliği Yönetimi
  • Bilgi Güvenliği Yönetimi
  • Tedarikçi Yönetimi
  • 7 Adımlı İyileştirme Süreci
  • ITIL Yaşam Döngüsü (Son Gün Uygulaması)

Eğitimin her iki bölümüne katılım durumunda toplam ücret 2,250 TL+ KDV olacaktır. 

 

 

Eğitim Bilgileri
Fiyat (TL): 1900 +KDV
Görüntülediğiniz Deloitte Academy Eğitimi ileriki bir tarihte gerçekleştirilecektir.

Eğitim ile ilgili talep ve görüşlerinizi bize iletmek için tıklayınız.
Planlanmış eğitimlerimizin listesi için tıklayınız.